Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 41 to 50 of 66

Thread: Film: Hulk

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Tom Groot:
    ik vermoed dat het ofwel cool en spanningsverhogend, ofwel volstrekt archa?sch is.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Geen van beide: het zorgt voor totale chaos. Als Banner de militaire basis binnen wordt gereden, ergens halverwege de film, heb je van gekkigheid geen idee meer waar je moet kijken. Gevolg: je kijkt nergens meer naar. Het leidt af, is storend en vervult geen functie.

HB Forum Owner comicasa's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Oh!:
    In de Hulk recensie in het NRC staat de volgende zin: "de beide hoofdrolspelers van toen, wetenschapper Bill Bixby en bodybuilder Lou Ferrigno hebben allebei een bijrolletje in de film."

Het kan aan mij liggen, maar ik heb Bill Bixby niet gezien in de bioscoopfilm Hulk. De beste man is in 1993 overleden.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Denk dat ze zich vergisten met Stan Lee.

R.

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by comicasa:
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Oh!:
    ik heb Bill Bixby niet gezien in de bioscoopfilm Hulk. De beste man is in 1993 overleden.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Denk dat ze zich vergisten met Stan Lee.

</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ook niet echt levend [img]wink.gif[/img]

Maar dat moet idd de man zijn. In vergelijk met Daredevil zitten hier eigenlijk geen comic trivia in de film.

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Question

Goed. Daar de meesten nu inmiddels de film hebben gezien, of de special gelezen hebben, wordt het tijd voor de eerste No-Prize vraag.

Hoezo?

Probeer voor het einde van dit weekend maar eens te vertellen wat de grote fout in het script is. Als tip geef ik maar aan dat je moet kijken naar het cruciale punt van de film (of Filmspecial). Het is absoluut geen onbenullig iets!

Voor degenen die zich afvragen of dat wel gelijk is, ja in dit geval stemt dit overeen.

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Gently:
    Probeer voor het einde van dit weekend maar eens te vertellen wat de grote fout in het script is.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Wat mij betreft, is het hele script ??n grote fout. Ofwel: heb je even drie uur om mijn gezeur aan te horen?! [img]smile.gif[/img]

Inactive Member Martijn van Turnhout's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    Hehe, Olav heeft in principe wel gelijk.

Er zijn vast talloze fouten terug te vinden, maar goed, Gently... je hebt me nieuwsgierig gemaakt!

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Het weekend is afgelopen, dus ik zeg dat het tijd wordt voor het verlossende antwoord. Laat maar horen!

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik moet wel zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben.... [img]wink.gif[/img]

Anyway, de film geeft ons een ander ongeluk dan in het alom bekende verhaal. Banner en zijn vriendjes proberen dmv nanomeds en gammastraling het ultieme geneesmiddel te maken. Het exploderende kikkertje legt ons uit hoe.

Het ongeluk bestaat echter niet uit de volledige behandeling (geen nanomeds) maar alleen een overdosis gammastraling! Ondanks dit missende onderdeel wordt diverse malen verwezen naar de aanwezigheid van nanomeds in het lichaam van Banner!

oeps?

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Gently:
    Het ongeluk bestaat echter niet uit de volledige behandeling (geen nanomeds) maar alleen een overdosis gammastraling! Ondanks dit missende onderdeel wordt diverse malen verwezen naar de aanwezigheid van nanomeds in het lichaam van Banner!
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hmm, nu je het zegt, daar had ik ook al moeite mee toen ik de comic vertaalde. Je kunt je eigen oplossingen verzinnen (bijvoorbeeld dat de nanomeds voor de blootstelling aan de straling al waren vrijgekomen), maar dat neemt niet weg dat de plot het zelf niet duidelijk maakt.

Hoe komen de nanomeds in Banners (eh, Krenzlers) lichaam?

Ik vind sowieso de toevoeging van de meds al onnodig complicerend. Dit zijn dus elementen die bij iemand worden ingebracht, maar die pas worden geactiveerd door gammastraling? Wat is dat voor een onzin? Wat heb je er dan aan als dit op mensen zou werken? Dan zit je daar met je leger in het Midden-Oosten... en moet je continu met een gammaradiator lopen zeulen. Ik denk dat de vijandelijke troepen je binnen vier seconden hebben gespot.

Inactive Member Tom Groot's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Afgelopen zondag The Hulk gezien en ik moet zeggen dat de film me niet eens tegenvalt. Akkoord, het einde valt nogal tegen, maar bijvoorbeeld de split screen-techniek waar enkele mensen moeite mee hebben stoorde me helemaal niet omdat ik het idee had dat het op de juiste plaatsen gedaan werd. Nick Nolte acteert wellicht wat over the top, maar hij moet ook een volledig doorgedraaid personage spelen. En is Eric Bana zo'n slechte Banner? Vind ik niet.
    Wat betreft de animatie van de Hulk: het gezicht is het grootste minpunt, maar dat stoort alleen als er een close-up wordt gemaakt. De actiesc?nes waarin de Hulk tanks en helicopters molt (pardon, plet) zien er goed uit.

<font color="#cc6600" size="1">[ July 22, 2003 01:26 AM: Message edited by: Tom Groot ]</font>

Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast